torsdag den 1. august 2019

Claus Dalby og opdatering på orangeri

Jeg har været på besøg i Claus Dalbys inspirerende og smukke have. Første gang jeg besøgte haven, var i august 2014, så det er allerede fem år siden. Haven ligner sig selv, men der er også flere nye ting i forhold til den gang. Der er anlagt en terrassehave til krukker, farvesammensætningerne i nogle af krukkerne er blevet mere farvestrålende, og som det sidste nye er Claus Dalby begyndt at dyrke grøntsager. Desværre fik jeg ikke nogle gode billeder af disse, men jeg kan fortælle, at han bl.a.  har tomater, agurker i det ene drivhus, og et udendørs område med store krukker fyldt med forskellige salater  og andre grøntsager - meget smukt og æstetisk.

Det er første gang, jeg oplever det smukke rosenflor, fordi mine andre besøg var i sensommeren. Det var en meget solrig dag, så mange af billederne er blevet overbelyste, men jeg vil vise nogle af de bedste:)

 












Vi er kommet lidt længere med orangeriprojektet. Skelettet er færdigt, og Thorben har lavet fem hylder i østgavlen, så jeg kan pynte med keramik og glas:)









Skeletter er skruet sammen af profiler i galvaniseret stål, og det næste han skal i gang med er de fire døre, som bliver lavet i stål og derefter sendt til galvanisering - sammen med to hjemmelavede lamper og to havelåger, men der går vist lidt, da vi har travlt med at gøre haven klar til 'Åben Have'.

14 kommentarer:

  1. Heldige deg som har vært der! En venninne av meg har vært der to ganger, og hun sier at det er jo så fint der. Han har mange krukker å vanne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit. Det er en meget smuk have:) Jeg mener, han sagede, at han har 2000 krukker, så vanding må være et stort arbejde. Hilsen Susanne

      Slet
  2. Godt han har folk til hjælp :) du kender min mening, men godt du har været på besøg der, uden tvivl spændende for hans følgere.
    Men jeres projekt med orangeriet er nu noget mere spændende, synes jeg, det er kvalitet, kan vi se, men det har Thorben jo styr, ved vi. Bent har lige kigget mig over skulderen :) Han giver mig helt ret.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Det er dejligt, at vi er kommet lidt længere med orangeriet, og jeg tror og håber, at det står færdigt næste år. Hils Bent. Kh Susanne

      Slet
  3. Claus Dalby kan altså noget med farver. Her er han en af de allerbedste.
    Jeg ville ønske, jeg havde en flok gartnere, så jeg også kunne føre flere af mine ideer ud i livet. Det må være skønt. Jeg er bare en lille bitte smule misundelig ;-))))
    Hvor bliver jeres orangeri flot - og solidt lavet :-) Jeg glæder mig til at se det færdigt. Mon det er klar næste sommer?
    KH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Ja, Claus Dalby kan noget med farver og plantesammensætninger - der er han en af de dygtigste. Jeg håber på, at det er færdigt næste sommer. Lige nu er Thorben i gang med at grave af - med håndkraft - til fliserne under den kommende pergola, så det er noget af et knoklearbejde. Kh Susanne

      Slet
  4. Hej Susanne!
    Det måste ha varit en upplevelse att få se den trädgården. Orangeriet blir riktigt stort, skall bli spännande att se det färdigt.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel. Ja, det var en oplevelse:) Tak i lige måde:) Hilsen Susanne

      Slet
  5. Jeg følger spændt tilblivelsen af jeres orangeri. Det er et stort stykke arbejde, men det bliver fantastisk flot. Det tager jeg hatten af for. Claus Dalbys have er også flot, og der er ingen tvivl om hans kunstneriske evner, men det praktiske arbejde har han jo gode hjælpere til.
    Hav en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna. Det er så sandelig et stort arbejde, men nu er vi nærmere enden end begyndelsen, så jeg håber, det står færdigt næste sommer. Hilsen Susanne

      Slet
  6. Har inte besökt C Dalbys trädgård men jag är lite kluven till personen av det jag sett... Men ert orangeri är fantastiskt inspirerande och det vill jag följa framöver :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina. Det glæder mig, at du finder arbejdet med orangeriet spændende - det gør jeg også:) Hilsen Susanne

      Slet
  7. Det må være en oplevelse, at se Dalbys have, den ser spændende ud.
    Men det er nu også spændende med jeres nye orangeri, jeg glæder mig til at se når det bliver færdig.
    Jeg var ikke opmærksom på, at du havde åben have, vi har ellers lige været på Fyn 😕 Ville gerne have set din have.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene. Det var meget spændende og inspirerende at se hans have. Jeg så godt på Instagram, at du har været på Fyn, og du ville have været meget velkommen. Næste gang du kommer til Fyn, må du kigge forbi. Hilsen Susanne

      Slet