fredag den 15. juni 2018

Sommer og sol

Haven her i juni er frodig og smuk på trods af, at vi stadig næsten ingen regn har fået:( Jeg vander kun nødtørftigt, da jeg er bange for, at vores brønd skal løbe tør. Højbedene vander jeg dog hver anden dag, da sommerblomsterne ellers ikke vil overleve - Vi har købt en vandcontainer til 1000l, og den fylder Thorben med vand fra vores rende, og jeg får så mulighed for at vande det vigtigste.








Jeg har slet ikke vandet roserne, men de trives alligevel i vores fede lerjord:) Jeg tog billedet lige efter, vi fik 1/2 mm vand i søndags, så derfor dråberne på billedet!








14 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke billeder. Din have ser meget frodig ud trods tørken. Her har vi store problemer med manglen på regn, og min regntønde er for længst tom. Sikke en god idé med en regntønde på hele 1000 liter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Det var en god idé Thorben fik, og den skal helt sikkert bruges meget i fremtiden - regn eller ej! Vi har været så heldige, at få 15mm siden i går:)

      Slet
  2. Det ser da godt ud i betragtning af at du næsten ikke har vandet. Hvis ikke mit sandjord havde fået noget vand ville det hele ligge fladt hen af jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har en meget leret jord, som holder godt på vandet. Jeg har dog mistet en rose, en stor flot Aicha. Den fik pludselig visne blade overalt, og selvom den ikke er helt død, har jeg nu tænkt mig at grave den op!

      Slet
  3. Hej Susanne!
    Så fint det är i din trädgård. Vackert med det vita och silverfärgade ihop, pilgången och alla vackra rosor. Ha en fin helg /Marika

    SvarSlet
  4. Så vakkert det er i hagen din. Dine roser ser flotte ut til tross for tørken. Får håpe du snart får noe mer regn.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, vi har været så heldige at få 15mm siden i går:)

      Slet
  5. Trods tørke ser det godt ud, ja hvis I er bange for, at brønden skal løbe tør, er det nødvendigt at spare. Mon ikke I har fået lidt regn nu, nok ikke meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har fået regn:) Hele 15mm, så nu kan vi slappe af et par dage:)

      Slet
  6. Hej Susanne
    Det var da helt utrolig hvor smuk din have er på trods af tørken. Har i fået regn her i aften, det regner her nu .
    1000 tak for dit besøg i dag.
    Stort Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og i lige måde. Det var en super hyggelig dag. Jeg laver et indlæg snarest:) Da jeg kom over Storebæltsbroen regnede det så friskt, og nu har vi fået ca. 15mm i alt siden i går:)

      Slet
  7. Hvor er det fint farveafstemt i jeres have. Navnlig de grå, grønne og hvide farver er smukke. Det sidste billede med rosen, der vokser op ad det gamle træ, er smukt.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have:) Rosen i det gamle æbletræ er Rosa Helena Lykkefund, som jo også har en skøn duft. Jeg nyder også min hvide have, som jeg kalder den, hver dag, for jeg synes også, at den er lykkedes godt.

      Slet