onsdag den 16. maj 2018

Forår

Tiden flyver afsted, og jeg får ikke lavet indlæg til bloggen, selvom der er emner og motiver nok. Vi knokler løs med ukrudt, tilplantning af højbede, græsslåning mm., og så har vi også været på vores første plantemarked som sælgere:)

Nu kommer der en blanding af billeder fra de sidste par uger:)



Disse smukke vortemælk er dukket op i den gulstribede græs.




Virburnum 'Aurora'
Hvad er der mon galt? Kun en femtedel af de 400 alliummer, som jeg lagde forrige år, blomstrer. De andre har skudt, men får ingen knopper og visner bare. Ærgerligt! Mangler de mon gødning?


I år skal de 17 højbede fyldes med fortrinsvis sommerblomster i rød, orange, blå og lilla farver. De fire midterste er omkranset af persille, og jeg har også brugt rød grønkål i to. Jeg mangler stadig at fjerne ukrudt i fire bede, og jeg har heller ikke plantet alle mine forspirede sommerblomster ud endnu, men jeg håber på at blive færdig i weekenden.




Grushavestierne er ordnet og revet:) Se, hvor flotte hækkene efterhånden er!


 

Havemarked i Hvidkilde, hvor vi deltog som sælgere. Det var en sjov dag, hvor  vi solgte stauder, vaser, krukker og enkelte jernting, som Thorben havde lavet. Jeg nåede kun at tage billeder af vores egen stand, da det blev meget hektisk, da alle folk kom myldrende:)





14 kommentarer:

  1. Det ser godt ud, vi har så travlt allesammen, for foråret er blevet til sommer, og vi kan slet ikke følge med. Spændende at I har været på plantemarked.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en meget dejlig, men også travl tid, og når man er nået alle bedene igennem, kan man starte forfra. Her har vi vildt mange mælkebøtter - de må meget gerne være i skoven og engen, men jeg bryder mig ikke om dem mine bede:)

      Slet
  2. Det ser smukt ud.
    Det kan godt være dine allium driller, til gengæld er du forgyldt med dine smukke trillium 👍

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den bliver bare smukkere år for år:)

      Slet
  3. Sikke mange fine ting du viser 😀 Den Trillium har da en fantastisk farve.
    Ja der er godt nok travlt i haven lige nu, alt gror helt vildt og ukrudtet holder sig bestemt ikke tilbage.
    Spændende med marked, håber I var tilfredse.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke, hvad trilliummen hedder, men jeg tror, den er temmelig almindelig. Ja, foråret er altid den travleste tid, men i år, hvor vi skal have blogtræf og åben have, har vi endnu mere travlt, da vi jo gerne vil vise haven fra sin bedste side:)

      Slet
  4. Så mye fint du kan vise frem! Det går så hurtig frem nå, og plutselig så var det sommer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det går virkelig hurtigt, og det er som om alting springer ud på samme tid:)

      Slet
  5. Som I dog også knokler - men det ser godt ud hos jer. 17 højbede på en hel mark, jamen du godeste - det skal da også give travlhed - jeg glæder mig da til at se alle de sommerblomster til blogtræffet.
    Hækkene er bare flotte ! Fik I så solgt en masse på markedet?
    Jeg får heller ikke blogget så ofte som ønsket og har lavet et uge-sammendrag.
    Fortsat god arbejdslyst:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:)Jeg håber sørme, sommerblomsterne blomstrer d. 1. juli, men jeg kan godt have mine tvivl mht nogle af dem. Det gik udmærket på markedet. jeg tror, vi solgte over 80 stauder, en del vaser og et par af Thorbens jernting. plantebordene og fuglen var stadig blank, og jeg tror, der ville have været mere interesse, hvis det havde nået at ruste, men det må vi have afprøvet næste gang:) Vi glæder os til at se jer til blogtræffet:)

      Slet
  6. Så spændende at læse, og jeg er meget imponeret over jeres mange højbede - det bliver et flot syn, når alting blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også og håber, det bliver ligeså flot, som jeg forestiller mig:)

      Slet
  7. Hej Susanne!
    Ser så fint ut med krattade gångar och allt vackert som blommar. Blåregn är en dröm, men har provat och den överlevde inte vintern. Skall bli spännande att se högbäddarna fulla av vackra blommor.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
  8. Jeg ELSKER at se jeres have, og er også både fascineret og imponeret over jeres højbede-der et fantastisk område!
    Fedt i også har været på havemarked som sælger, jeg skal selv afsted igen for treide gang. Det er en fornøjelse at være blandt både købere og sælgere, havefolk er særlige, man kommer hjem med fornyet energi. Jeg forstår selvfølgelig at i må afsted igen:-)

    SvarSlet