søndag den 8. december 2019

I går skinnede solen:)

Så det var bare med at komme ud og tage nogle billeder.

 

Mahonia, som bliver større og flottere år for år.





Thorben har lavet er fokuspunkt på den anden side af søen. Jeg har taget billedet fra den gule have.


Siden sidst er vi blevet færdige med at lægge fliserne foran muren. De fleste af fliserne er genbrugsfliser i forskelllige størrelser, så de er lagt i et symmetrisk mønster, så det går op. Vi har suppleret med 50x50.


Der skal sås græs for enden, hvor der nu er bar jord.



18 kommentarer:

  1. Hej

    Det er så vakkert i hagen din. Solen er deilig å se når den endelig dukker opp :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit. Ja, det er skønt med lidt sol. Det giver energi:) Hilsen Susanne

      Slet
  2. Jeg er helt vild med det første billede hvor bøgehækken spejler det rustne jern omkring den runde terrasse - det er bare så fint og harmonisk! - Men de hvide birkestammer der står dobbelt i vandet er jo også et dejligt motiv.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Mange tak:) Ja, jeg blev også helt tilfreds, da jeg så billedet med birkestammerne og søen. Hilsen Susanne

      Slet
  3. Ja solskin gør underværker for vores haver og for den sags skyld humøret.
    Godt du kom ud, så vi kunne se jeres flotte have ved vintertid.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Ja, jeg får ikke lagt så meget på bloggen, men jeg tager dog forholdsvis tit billeder:) Solskin på denne årstid får bare humøret op med et par grader. Kh Susanne

      Slet
  4. Flotte fotos fra jeres skønne have.Det er med at benytte sig af sol og tørvejr til en tur i haven.Jeres have ser fantastisk ud selv på den mest kedelige årstid.Det er utroligt flot med den “modige” røde farve på muren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise. Mange tak:) Vi synes nu ikke, det var modigt med den røde farve, for den er jo samme farve som vores hus, og de skulle jo passe sammen:) Hilsen Susanne

      Slet
  5. orv, blomster jeres mahonie nu? Min er forårs blomsterende. Men den har osse helt anderledes blomsterstand end jeres. Vinterblomsternde planter er nu helt magiske.
    Jeg er lidt vild med det stamme spejl billede. flot.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor. Sidste vinter blomstrede den i flere måneder, hvis jeg husker rigtigt. Jeg er ret vild med den, for som du skriver, er der noget magisk ved vinterblomstrende planter. Hilsen Susanne

      Slet
  6. Det er en fin ide at genbruge de gamle fliser. Hvor er jeres Mahonia flot, både hvad angår blomster og blade. Hos os bliver bladene svedne af vestenvinden. Flotte farver på det øverste billede!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna. Vi går meget ind for genbrug - det er både billigt og miljørigtigt:) Vores mahonia står forholdsvis beskyttet, selvom vi bor på en forblæst bakketop(som Thorben altid siger) og den har aldrig haft brune blade. Hilsen Susanne

      Slet
  7. Det var mange flotte billeder og mange flotte motiver.
    Jeg kan virkelig godt lide jeres flisebelægning :-)

    SvarSlet
  8. Hej!
    Det blir så fint när solen tittar fram, nu är det mest grått, då snön försvann. Har en Mahonia men bladen och blomklasarna ser helt annorlunda ut. Nu har den fina blåa bär.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel. Det ville være skønt med noget sne. Jeg har glemt sortsnavnet på min mahonia, for den er lidt speciel i forhold til den gængse sort, tror jeg:) Hilsen Susanne

      Slet
  9. Hvor er det smukke billeder. Alt tager sig meget mere indbydende ud i solskin.
    Vores vinter er så mild i år, og jeg har set en forsythia i blomst allerede.

    SvarSlet