fredag den 13. april 2018

Totempæl, ørn og havemøbler

Ja, det lyder som en køn blanding, men det er de projekter, vi har gang i lige nu - mest Thorben, for jeg koncentrerer mig om rengøring af alle staudebedene, og jeg er snart færdig:)

For mange år siden, lang tid før jeg mødte Thorben lavede han en totempæl i træ og snittede en ørn. Nu er den blevet placeret i udkanten af skoven som point de vue fra den tværgående akse i haven foran muren, og bålpladsen foran pælen er blevet optimeret med store kampesten.

  


 




Den er selvfølgelig støbt solidt fast


 
 
 

Der arbejdes stadig med de mange gamle havemøbler - 9 borde, 10 stole og tre bænke. Vi har valgt farven 'grøn jord' til størstedelen af møblerne, men nogle bliver også hvide.





Denne bænk er skilt fuldstændig ad, da den skal have nye hvide lister

 

 
 
 


Vi har jo en del borde i forhold til stole, så vi bliver nok nødt til at investere i lidt ekstra stole.

12 kommentarer:

  1. Flot totempæl og ørn, Thorben er en dygtig tusind kunstner.
    Det bliver dejligt med borde, bænke og stole rundt om i jeres smukke have... fin farve i har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må snart op og se det i virkeligheden:) Havemøblerne er færdige, så nu er han i gang med at lægge kartofler oppe i marken:)

      Slet
  2. Det var en flot totempæl, ørnen er meget vellykket, flot at have som point de vue.
    Havemøblerne bliver fine.

    SvarSlet
  3. En totempæl! Det lyder specielt, så kan Thorben rigtig lege indianer. Jeg er meget begejstret for ørnen, den er virkelig flot lavet. Dejligt at du snart er færdig med staudebedene, det er et stykke arbejde første gang, man skal over dem om foråret.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, ørnen er utrolig flot. Det er et stort arbejde at komme igennem første gang¨, og nu synes jeg alligevel, at jeg er bagefter, fordi hele sidste weekend gik med fødselsdage, og så blev jeg halvsløj de næste dage, så jeg er stadig ikke færdig med stauderengøringen!

      Slet
  4. Så flott totempel! Imponerende ørn :)

    SvarSlet
  5. Sikke en aktivitet. Flotte havemøbler og kunst i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, vi har travlt? Er det Bente fra Flagebakken, som skriver?:)

      Slet
  6. Flot fokuspunkt :-)
    (Og hvilken havemøbelflid....)

    SvarSlet
  7. Mange tak:)Haven skal jo se ordentlig ud til haveblogtræf:)

    SvarSlet