mandag den 23. april 2018

Som i tresserne

Vi fik ikke revet græsset i engen sammen i efteråret, så det var på høje tid! Thorben tog sig af det hårde arbejde, jeg tog billeder:), og hvis man ikke vidste bedre, skulle man tro, vi var tilbage i tresserne:)



Da Thorben ikke kunne finde et sted, hvor de forhandler træriver, måtte han snedkerere en selv - så der gik en halv dag med det:)


For mig er weekenden bl.a. gået med prikling, græsslåning, jeg er begyndt at fjerne ukrudt i de 16 højbede og ordnet terrasse. Det er virkelig dejligt med en fejet og ukrudtsfri terrasse.

Nogle af de renoverede havemøbler er også kommet ud.

Det er ikke denne terrasse, jeg har ordnet:)

Billedet blev desværre ikke så godt.



 
Jeg er så tilfreds med havemøblernes grønne farve - 'grøn jord'

I år har vi lagt 80 m2 med kartofler, hvor traktor og plov har været i gang. Det bliver spændende, om de kan lide vores lerjord!





 I fredags var jeg på besøg i to spændende haver. Jeg skulle til Holstebro i forbindelse med mit arbejde, så hvad var mere oplagt end at besøge .... Nej, det kommer i næste indlæg, ellers bliver det her for langt:)

14 kommentarer:

  1. Den dag har det ikke været koldt, ser det ud til. Det er lige før, der går "bonderøv" i det, hyggeligt :)
    Venter spændt på billeder fra dit besøg i to spændende haver. Havemøblerne er blevet så fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var i søndags, hvor det næsten var for varmt:)Ja, Thorben er lidt af en 'bonderøv'. Du kender begge haver, ved jeg:)

      Slet
  2. Flotte havemøbler - det ser rigtig godt ud. Det var en ordentlig omgang kartofler. Det er sådan cirka en fjerdedel af min have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Nu håber vi, at kartoflerne giver godt, så vi har kartofler nok til hele vinteren:)

      Slet
  3. Så flotte hagemøbler! Nydelige blå anemoner.

    SvarSlet
  4. Hvor er traktoren altså flot, den kunne jeg godt tænke mig en tur på. Men havemøblerne er altså også blevet rigtig fine.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også sagt til Thorben, at den er for flot til at bruge. Den burde på et museum:)

      Slet
  5. Jeg skal love for I knokler, men det er vel ok i det fine vejr. Flot havemøblement, flot traktor - og en flot fyr!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi forsøger at få styr på haven, så her ser nogenlunde ud til haveblogtræffet d. 1. juli:)

      Slet
  6. Ser härligt somrigt ut hos dig. Det har blivit lite svalare väder hos oss.
    Möblerna blev riktigt fina.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde:) Det var meget varmt i weekenden, men nu er temperaturen faldet drastisk, og det blæser.

      Slet
  7. Godt i nåede det, før regnen kom. Flotte havemøbler - jeg foretrækker møbler med en vis alder. Dem, der sælges i dag, er jeg derimod ikke vild med. Der er for meget udendørsstue/lounge over dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, der er langt mellem pæne havemøbler, men vi har dog lige investeret i otte nye stole, som skal passe sammen med nogle af bordene. Vi har slet ikke fået noget regn her, men vi håber, det kommer.

      Slet