fredag den 21. november 2014

Vandspejl

Thorben blev færdig med det rektangulære vandspejl i den "hvide" have forrige weekend, så jeg vil lige vise lidt billeder. Det er lavet i xx mm jern, er 1,5m x 2,5m, og siderne er 10 cm høje. Det blev svejset sammen på stedet, da det vejer over 300 kg og derfor er meget besværligt at flytte.









Vi vælger muligvis at male det sort næste sommer!


Omkring bassinet har jeg tænkt mig at plante hvidstribede hostaer, som skal flyttes fra den gamle have.




14 kommentarer:

  1. Det bliver flot med planter omkring, glæder mig til at se det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber jeg også. Jeg flyttede nogle i dag, men det tog en evighed, da undergrunden som bekendt er fyldt med brokker, tagsten mm.

      Slet
  2. Hvor ser det godt ud og med hostaerne omkring kommer det helt i top.
    Vi har et tilsvarende, dog mindre, spejlbassin. De første par år havde vi ikke malet bunden, selv om manden mente det var det eneste rigtige. Dette forår overgav jeg mig, og har måtte bagefter sande at han havde ret. Det giver faktisk en meget flottere spejleffekt med den sorte bund og samtidig slipper man for rustaflejringer i bassinnet. Vores er dog stadig rustent udvendigt, lidt skulle jeg jo ha' lov at bestemme.... ;)
    God fornøjelse med det, det bliver helt sikkert et stort plus for haven. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg er ikke tvivl om, at det er pænere med sort bund, så det må vi hellere få gjort til sommer, men udvendigt får det lov til at rustne ligesom jeres!

      Slet
  3. Hvor er det super smukt. Dejligt med en god alt mulig mand, han kan nogen tricks.
    God weekend
    Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med en energisk handymand! Han er guld værd!

      Slet
  4. Det ser bare så flot ud. Det bliver flot med hosta rundt om. Er enig med Fru Friis i at det nok bliver flottere med sort bund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Ja, jeg tror også, det bliver godt - jeg håber bare, der ikke er for meget sol for hostaerne.

      Slet
  5. Rigtigt flot, jeg er dybt jaloux, har så mange ting jeg gerne ville lave til haven hvis jeg kunne svejse. Det er en skøn november til alle de mange projekter, der nu bliver tid til med haven i dvale.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en stor fortjeneste at kunne svejse. Man bestemmer selv og sparer også en masse penge. Jeg er da sikker på, at du kunne lære det, hvis du havde tiden!

      Slet
  6. Hej Susanne.Hvor er det blevet flot...............er kun lidt misundelig.
    Ønsker mig et rundt på ca.80 cm i diameter.
    Glæder mig til at se det med hosta rundt om .
    God søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også godt lide runde spejlbassiner, og vi overvejede også et rundt, men jeg synes, det rektangulære passer bedre i dette bed. Din mand er også smed, kan jeg huske, du fortalte, da vi mødtes hos Claus Dalby, så kan du ikke ønske dig det i julegave?

      Slet