mandag den 2. juli 2018

Åben have på Solbakken

Det er nu fem år siden, vi begyndte på vores store haveprojekt efter en haveplan af Kjeld Slot, så nu er det tid til for første gang at holde åben have, og det bliver den kommende weekend d. 7. og 8. juli fra 11 - 17. Adressen er Teglværksvej 58, 5884 Gudme.

Maj 2013 så haven bag huset således ud efter vi bl.a. havde klargjort med grubning, opmåling og plantning af taks.


For lidt siden tog jeg disse billeder:)








Den hvide have startede vi på for tre år siden, og herunder er et par billeder fra i dag.





Herunder et kig gennem den gule have med udsigt til vores sø, som vi gravede i 2011, og skoven blev plantet i 2012.


Den 'gamle' have.

 I går havde vi blogtræf og her kan I læse Tim Skovrup's, Frk. Anemone (Ulla)'s og Lisbeth (Høneballehaven)'s  indlæg på deres blogge:) 




 Vi håber, mange har lyst til at kigge forbi i weekenden:) 
 


16 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Ja der er sket meget på de 5 år, det er imponerende. Jeg kan kun anbefale folk at tage ned og se jeres mange projekter, det er spændende.
    Tak for i går :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Selv tak:) Det var hyggeligt at have jer på besøg, og mange tak for din reklame for vores åben have dage:)

      Slet
  2. Flotte bilder fra din hage! Jeg har sett bilder av den på flere blogger :)

    SvarSlet
  3. Hej Susanne

    Tak for en dejlig dag i går. Det er helt vildt så meget I har lavet - en virkelig skøn have.
    Jeg kan også kun tale varmt for et besøg hos jer.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Tusind tak og mange tak for besøget. Kh Susanne

      Slet
  4. Mange tak for sidst, det var en dejlig dag i jeres fantastiske have 😃 Det er så imponerende, hvad i har fået lavet på ganske få år - sikke et arbejde !!
    Det var spændende, at se alt det jeg har læst om på din blog i virkeligheden, og det var bestemt turen værd.
    Endnu engang tak for nogle dejlige timer sammen med jer og de andre havebloggere, og tak for stor gæstfrihed. Håber rigtig mange kigger ind, når i holder åben have.
    Hilsen Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi. Tak i lige måde:) Det var hyggeligt at have jer på besøg og mange tak for kæmpe verbenaerne. De er plantet, og det ser rigtig godt ud. Hils Hans Jørgen. Hilsen Susanne

      Slet
  5. Hej Susanne, tak for sidst :-) Det er imponerende hvad I har bedrevet og I har så mange gode løsninger. Jeg kom hjem fra haverejse i England igår og kunne desværre ikke deltage i blogtræffet, men det ser ud som om I hyggede jer.
    God fornøjelse med åben have i weekenden, vi begynder nedpakning af vores ting for nu er der kun tre uger til vi flytter.
    Jeg fryder mig over at se jeres have så frodig på bare fem år, så frodig håber jeg også min nye bliver:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Selv tak:) Vi ses en anden gang. Det bliver spændende for dig at begynde på en ny have, hvor du kan bruge alle dine erfaringer.

      Slet
  6. Hej Susanne

    Det har da været en flot succes!
    Både haveanlæget og blogtræffet:)
    Mon ikke rigtig manmge kigger forbi den åbne have!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. He Karsten. Ja, det var en succes, selvom der ikke kom så mange som forventet. Vi håber på stort fremmøde i weekenden:) God uge!

      Slet
  7. Hej Susanne
    I har formået noget helt specielt på bare 5 år. Jeg er imponeret! Roserne til jer flyder som altid i en lind strøm, for kan ikke helt styre min begejstring:-)))) Det var fantastisk at se Tims video fra jeres have, det var som at være der selv, næsten.
    Det var godt at se i havde en flok have-blog- entusiaster på besøg.
    Jeg når desværre ikke at komme til jeres arrangementer i år:(
    Jeg håber i får masser af besøgende her i weekenden.
    Knus og kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Endnu engang tak for alle dine rosende ord. Vi håber, du får mulighed for at komme på et andet tidspunkt, og du er altid velkommen, hvis du er på vore kanter. Kh Susanne

      Slet
  8. Det var noget af en forskel. Det ser rigtig godt ud :)

    SvarSlet