lørdag den 27. maj 2017

Skønne maj

Det er et fantastisk syn med de 400 allium langs den brede græsgang - meget smukkere i virkeligheden end på billederne!
 



 


Vi har langt om længe fået rettet en fejl vi lavede, da vi anlagde stierne omkring de fire græsbede foran muren. Vi havde overset en meget vigtig detalje på haveplanen og ført stien længere end den skulle. Lidt svært at forklare, men det kan ses på billederne.(De er blevet overbelyste - stierne grus er mørkere i virkeligheden)



Vi fik også plantet fire meter takshæk.



Herunder et par billeder fra den gule have.
 


 

Viburnum foran hønsebenstræ - eller hønsebensbusk:))
 

 Jeg har kun to træpæoner og dette er den ene af dem.


Udhuset er færdigt:)



13 kommentarer:

  1. Det er så smukt med alle de allium, og den gule have med guldregnen er helt fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, jeg er også helt vild med haven lige nu.

      Slet
  2. Allium er så smukke lige netop nu, jo flere jo bedre. Godt du satte billede af guldregnen ind, jeg skal huske at kigge på mit :) Ja det må siges, at Hønsebenstræet er en busk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. "Hønsebensbusken" var en min mor fik i en lille potte for mange år siden. Hun plantede den ud i haven og begyndte at klippe den i form.

      Slet
  3. Jeg tror på, at jeres allium er endnu smukkere i virkeligheden. Kameraet bleger uvægerligt farverne i det ellers skønne solskindsvejr. Og Torben er flittig som altid 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag stod jeg op lidt over seks for at tage billeder i håb om at de ville blive bedre - og det tror jeg:) Har ikke kigget på dem endnu!

      Slet
  4. Hello Susanne,
    Your garden looks great. And I agree with you a photo never shows how beautiful some things are what we see with the human eye.
    Have a wonderful day.
    Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks a lot:) This morning before the sun was too sharp I took some new photos which I hope will come out better:)

      Slet
  5. Sikke et skønt syn med alle alium'erne. Jeres store indsats med haven har virkelig båret frugt, den er så flot. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:) Ja, haven bliver flottere og flottere!

      Slet
  6. Der er ret megen WAUW-effekt i disse billeder :)

    SvarSlet
  7. Hvor er haven dog smuk nu, flot udhus og fede gæster i foderhuset.... hvad mener Custer om det ? :)

    SvarSlet