søndag den 29. januar 2017

Bloglisteopdatering og januarbilleder

Efter al debatten om blogge, gik jeg i gang med at opdatere min blogliste! Mange af de blogge jeg følger, var slet ikke på min liste, og jeg ved jo, at man får mange læsere via andres lister. Jeg har føjet en del til og fjernet nogle af de gamle, som ikke er aktive længere. Hvis der er nogle af jer, som jeg har glemt, skal I bare skrive, så lægger jeg jer på:))

- Og så lidt januarbilleder:



En glad hund
 



Pergolaen med blåregnen, som snart skal beskæres!

Forhaven, hvor jeg i efteråret plantede kæmperstenbræk for at opnå ro og ensartethed langs vejen.



Den hvide have med lammeørene, som lyser flot op.

 

Jeg lagde en del løg i efteråret, også her i den hvide have, men allerede nu har glemt hvilke:)

Rosenbuen med Mme Alfred Carriere - den ser lidt vild ud:)

Papirbarklønnen er vokset godt


På denne sti har jeg fjernet ukrudt  - årets første havearbejde:)






Så er Thorben gået i gang med et udhus mere:)



Der er igen gang i genbrugsmaterialerne. Før havde vi et telt til maskiner mm., men det flækkede i en storm, så nu bliver stativet brugt som skelet, der bliver beklædt med gratis stål trapezplader.



Et vandhul i nærheden af vores sø





32 kommentarer:

  1. Haven er jo også smuk i januar. Man skal bare have blik for det, og det har du :-)
    Det ser ud som om I har græsgange mellem højbedene i køkkenhaven. Er det rigtigt set? Og hvis det er, må jeg så spørge hvordan det virker? Vi går og overvejer hvad vi skal have på stierne i køkkenhaven. Jeg har lagt halm, og det fungerer egentlig ret godt, men græs ville måske være lettere ...?
    Tak fordi jeg er med på din blogliste!
    God søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde:) Vi har 17 højbede på en plan plæne, og som du siger, kunne det sagtens være en køkkenhave, men de første år (de blev først helt færdige i efteråret) vil jeg forsøge mig med forskelligt i bedene. I år bliver det nok en blanding af blomster og grønsager. Jeg synes, det fungerer godt med græs, hvor den eneste ulempe kunne være, at man skal slå græsset omkring kasserne med en buskrydder eller græstrimmer temmelig ofte, for at det ser pænt ud. Jeg har set jeres gange med halm (også youTube filmen), og det er da også en udmærket løsning, som dog skal fornys temmelig ofte, ikke sandt?

      Slet
  2. uf, der er så mange fine detaljer i jeres have - og sikke et arbejde - det bliver et flot syn når foråret rigtigt går i gang. Meget misundelig over de fine stålkanter på bedene i køkkenhaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Det er dejligt enkelt med højbedene lavet af jern - rustent jern:)Jeg glæder mig til foråret:)

      Slet
  3. Smukke billeder og en fantastisk have, som også gør sig godt om vinteren :)

    SvarSlet
  4. Jeres have er skøn og med mange fine detaljer, den begynder virkelig at tage form, jeg glæder mig til at se den til foråret. Jeg har haft det ligesom dig med min blogliste, den forsvandt pludselig, og jeg har ikke rigtig fået den helt opdateret endnu, så når jeg læser blogs kigger jeg andre steder for at finde dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det hjælper at hækkene er ved at vokse til:) Når jeg læser blogs, følger jeg oftest min læseliste, men da flere blogs ikke har "faste læsere" feltet, må jeg ind på min blog roll:)

      Slet
  5. En vacker januariträdgård! Gräsen är verkliga smycken även om de vissnat ner. Här får vi oftast - inte i år - så mycket snö vintertid så de trycks ner av tyngden.

    Allt gott hälsar

    /Gunilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har heller ikke haft særlig meget sne! Desværre:)

      Slet
  6. Hej Susanne
    Det er fine januarbilleder - god idé at opdatere bloglisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg kan se fra mine sidevisninger, at det betyder meget at være på andre bloggeres bloglister:)

      Slet
  7. Det er altid godt med lidt oprydning rundt omkring :-)
    Der ser dejligt ud i jeres januarhave.
    Godt med et byggeprojekt hvor der genbruges, det føles så godt.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, genbrug og bæredygtighed er et vigtigt issue!

      Slet
  8. Sikke fine billeder med blik for skønne detaljer - så er januar slet ikke så slem!

    SvarSlet
  9. Hej Susanne

    Ja, det har du ret i! Godt med oprydning, og også i haven:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  10. Hej Susanne. Dejlige januarbilleder fra jeres skønne have. Jeg er imponeret over hvor meget I har fået lavet på den tid I har været i gang. Jeg har også været lidt i gang med at fjerne ukrudt fra vores grusgange, men jeg foretrækker at gøre det i lidt højere temperaturer :-). Håber at I holder åbent have på et tidspunkt for så er jeg en sikker gæst (bor heller ikke så langt væk, Nyborg). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, det er rarere at lave havearbejde i godt vejr, men det kriblede pludselig i fingrene efter at komme i gang. På et eller andet tidspunkt vil vi holde åben have, men vi kan da bare besøge hinandens haver, når vi nu bor så tæt på hinanden:) Det er altid hyggeligt at snakke med folk, der er haveinteresseret.

      Slet
    2. Havebesøg er jeg helt med på. Om ikke så lang tid trykker jeg offentliggør på min haveblog, den kommer til at hedde Haveliv i nr. 16. Mange hilsner Mette

      Slet
  11. Hej Susanne!
    Det der slår mig hver gang jeg ser billeder fra jeres have, om det er sommer eller vinter. Den er så SMUK, så gennemført, så stærk, jeg er vild med detaljerne og kiggene du viser. Og flittige mand du har dig:))
    Ha en god dag
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de rosende ord:)) Uden Thorbens flid, ville vi ikke være nået langt!

      Slet
  12. Ham Torben altså, kører han på atomenergi ? Jeg glæder mig over at se græssernes store værdi i jeres have især da KS har anbefalet flere af de samme hos os.
    Jeg har tidligere gennemgået min blogroll, men flere af de nye jeg har tilføjet er stadig ikke kommet på, mærkeligt hmm.
    God dag,

    SvarSlet
    Svar
    1. Kjeld Slot har virkelig fået mine øjne op for græssernes værdi i haven - hele året rundt! Når jeg lægger nye blogge på blogroll'en, kan de ses med det samme, så det er mærkeligt!

      Slet
  13. Hvor ser det alt sammen spændende ud. Jeg er især helt vild med din mur :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Det bliver skønt, når vi får malen muren rød som huset:)

      Slet
  14. Hej! Så flotte bilder fra hagen din. Jeg oppdaget din blogg etter at du var inne på min, så nå har lagt meg til som følger, og skal få deg inn i min bloggliste :) Det er jo så hyggelig å få en ny blogg å lese!

    Ha en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar:) - og for at du er læser her og har lagt mig på din blogliste.

      Slet
  15. Hej Susanne
    Der er meget at se på i jeres have selv i januar har I flotte view. Og en nyrenset havegang i januar - imponerende at du har haft lyst til at ordne den :-)
    Siden mine bloglister pludselig forsvandt i efteråret har jeg løbende fundet nogle blogs som jeg ikke har fået tilbage i listen - og nu kom du så tilbage i listen. Jeg vil meget gerne i din liste.
    www.countryliv.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er en fast og trofast læser af din blog, så det undrer mig, at jeg ikke har dig på min liste! Men det er du nu:)

      Slet