mandag den 20. juli 2015

Endnu en terrasse

Vi er netop i dag blevet færdig med endnu en terrasse. Den 80 m2 store terrasse foran det kommende orangeri.

Først blev jernrammen gravet i. Det var hårdt arbejde!




I hakket, som ses forrest i billedet, skal der være et højbed 2x2m placeret så det flugter med kanten af terrassen. Imellem højbed og græs bliver der 1m med græs.


Fliserne er 40 x 40, som vi købte allerede for to år siden - i dag ville jeg måske have valgt 50 x 50.





Foran terrassen skal der placeres 16 højbede, hvor det ene skal være med vand. Den grønne presenning skjuler vand- og elledning, som Thorben har gravet i, så vi kan få rislende vand.



I hvert hjørne af jernrammen svejses en trekant i, så de står mere stabilt og ikke synker i.






Første højbed er på plads.



Lidt billeder fra de fire græsstaudebede.







Kæmpe skælhoved.


21 kommentarer:

  1. Hold da helt op, der sker da rigtig noget hos jer :-)
    Dine bede er ualmindelig skønne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Magne tak! Ja, der skal jo nåes noget, når vi har ferie.

      Slet
  2. Flotte staudebede, sikken et arbejde I har gang i, det ser meget gennemtænkt ud. (og er det sikkert også) Spændende at følge med i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Vi følger Kjeld Slots haveplan, så det er meget gennemtænkt.

      Slet
  3. Det ser ualmindelig gennemført ud - hvor er det flot! Og staudebedene er da en fryd for øjet, de er godt nok flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg synes også de fire staudebede er flotte i år, selvom jeg synes, der mangler nogle høje stauder enkelte steder. Til efteråret vil jeg også lægge en del allium.

      Slet
  4. Hej Susanne.Det er da godt nok store forhold hos jer.........................og det bliver da spændende når jeres orangeri står færdigt.
    Godt du har en mand der har hænderne godt skruet på.
    Og dine staudebede er da helt vidunderlige.Elsker som du blander de smukke græsser med blomsterne
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til den dag orangeriet er færdigt, men der er lang vej endnu, så jeg må væbne mig med tålmodighed.

      Slet
  5. Hej Susanne!
    Hvor er det altså spændende at følge med hos jer, det hele ser godt og robust ud. Og total lækre bede du har!
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. " The garden will be even nicer next year", som englænderne siger. Det er vel noget at det, der holder os havemennesker i gang, for vi kan hele tiden gøre tingene bedre.

      Slet
  6. For pokker ..... Det er en super flot terrasse, med de store flader, og højbedene .... De bliver perfekte :)
    Bedene er så smukke som de står nu, flotte, flotte farver

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kræver nogle nye havemøbler med så stor en terrasse. Når muren er bygget, vil der altid være læ et sted på terrassen, så det glæder vi os til.

      Slet
  7. Som i dog går til den, det er skønt at se. Er så spændende at følge med fra sidelinjen.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har temmelig travlt, men nu skal vi desværre snart på arbejde igen, og så går det hele lidt langsommere.

      Slet
  8. Hold da helt op I må få arme som skipper skræk, jeg bliver helt flov over at holde fri fra huset og haven...for en kort stund. 16 bede heraf 1 med vand, man kan godt fornemme I og Kjeld Slot har hygget jer. Det kommer jeg og ser en dag, skulle I åbne haven.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nødvendigt at holde lidt fri en gang imellem, men jeg kender godt dilemmaet. Du skal være noget så velkommen, når vi en dag i fremtiden åbner haven!

      Slet
  9. Hold da helt op I må få arme som skipper skræk, jeg bliver helt flov over at holde fri fra huset og haven...for en kort stund. 16 bede heraf 1 med vand, man kan godt fornemme I og Kjeld Slot har hygget jer. Det kommer jeg og ser en dag, skulle I åbne haven.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  10. Hej Susanne.
    Det ser da bare så flot ud alt sammen. Dine bede er bare så flotte og utrolig godt sat sammen i forhold til de forskellige planter der gror i bedene.
    Og jeres projekt det ser så spændende ud, både i forhold til det kommende glashus, højbedene og vandbedet.
    Jeg håber at du vil fortsætte med at dele jeres fremgang i projektet.
    Kh.
    KIrsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Vi har gang i mange projekter, som langsomt skrider frem, og det er en spændende og meget interessant proces.

      Slet
  11. Jeg bliver både rørt og højstemt...jeres indsats viser med al tydelighed hvad der skal til for at få det bedste resultat ud af en have: energi, tålmodighed fokus og retning.
    Godt gået begge to!

    bedst
    Kjeld

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kjeld
      Mange tak for din kommentar - det varmer om hjertet! Vi kan kun anbefale alle, der skal i gang med et større projekt at få lavet en haveplan.
      Mange hilsner Thorben og Susanne

      Slet