mandag den 13. juli 2015

Dronebillede - Solbakken set fra oven!

Min bror har fået en drone, og i går kom han her og øvede sig. Her er et af de mange billeder, den tog. Engen, som I kan se nederst i billedet, vender mod nord.




Som I måske kan ane, er den runde terrasse færdig - kun græsserne mangler.


Messingsolen er først tegnet i AutoCad og derefter udskåret på en plasmaskærer. For at få den til at ligge stabilt, har Thorben valset en  ring i jern, svejset to jernplader på tværs og derefter skruet solen på.


 Derefter blev der fyldt ud med mørtel.


Og til sidst stigrus. Det stigrus, vi fik leveret denne gang, er meget mørkere eller brunere  (der er sikkert mere ler i) end det vi har på stierne. Faktisk kan jeg bedre lide denne farve, da det ser mere naturligt ud.

Som sagt skal jeg have plantet en gul græs i stykket til venstre - og så mangler der lige et par gule stole!









Engen, som er domineret af okseøjer og seline lige nu.



Er den ikke smuk? Jeg kan ikke huske navnet, men det er en fredløs.






Blåregnen vokser helt vildt, men alligevel blomstrede den ikke i år.


Rosa Helena Lykkefund på vej op i det gamle æbletræ.












15 kommentarer:

  1. Altid interessant at se sin have og andres i fugleperspektiv...Den der blåregn skal bare tæmmes, sommerbeskæres til 6 blad, og vinter til 2 blad/knop. Den skal nok arte sig. Frem med saksen.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit råd! Jeg havde læst, at den ikke skulle beskæres de første par år, men jeg går straks i gang!

      Slet
  2. Som Henrik skriver, er det sjovt at flytte perspektivet. Mon ikke din fredløs hedder beaujolais? Navnet har i hvert fald noget med rødvin at gøre. Helt sjovt at se muskatsalvie i en anden have. Særlig udbredt er den jo ikke, måske fordi den er toårig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, du har ret. Den hedder Beaujolais. Jeg har faktisk selv sået den, og det er anden gang jeg forsøger. Den er ikke særlig stabil, synes jeg, men yderst smuk, så derfor forsøgte jeg mig igen. Jeg havde dog kun held med to planter, selvom jeg såede et helt brev! Muskatsalvien fik jeg af en veninde og har nu haft den i tre år - den er meget villig til at selvså sig, så den er kommet for at blive. Den er også meget smuk, synes jeg!

      Slet
  3. Hej Susanne.Sjovt at se det hele lidt fra oven.
    Og din runde terrasse er bare blevet SÅ flot.Og så med egen sol.
    Din Lykkefund er da bare helt fantastisk.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Rosen Lykkefund plantede jeg for tre år siden, men der først i år, den rigtigt udfolder sig.

      Slet
  4. Hold da op hvor er den runde terrasse et smukt kunstværk.... glæder mig til at se den med gule stole :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! De gule stole og den gule græs vil være prikken over i'et, tror jeg!

      Slet
  5. Hvor er den blevet lækker den runde terrasse, og et meget spændende indslag i haven, super ide! engen er flot men det er alt det andet også:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have! Det er Kjeld Slots idé med den runde terrasse, men designet står vi selv for.

      Slet
  6. Hej susanne,
    Hvor ser det godt ud med solen på den runde terasse.
    Flotte bede og din orange Dahlia blomstrer da imponerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg har forspiret mine dahliaer i drivhuset - i år blev det til 51.

      Slet
  7. Wouw... siger jeg bare! Hvor sjovt at se sin have i fugleperspektiv, jeg må finde en drone! Og din solterrasse er da noget af det flotteste!! Virkelig genialt fundet på og MEGET flot håndværk. Henrik er inde på det rigtige med blåregnen, den skal bare ha' med saksen. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Og gid min blåregn ville udvise samme grolyst.... ;o)

      Slet
    2. Mange tak! Ja, det er dejligt med en fagmand! Vi plantede vore - der er seks - forrige sommer. Så vidt jeg husker plantede du din lidt senere. Vi har overhovedet ikke gødet, kun vandet dem i starten. Jeg må ud med saksen.

      Slet