mandag den 25. august 2014

Claus Dalbys have

I går var vi så heldige at være på besøg i en helt utrolig fortryllende og eventyrlig have. Jeg troede, jeg kendte haven, da jeg har set en masse billeder og videoer fra haven på Claus Dalbys blog og i hans bøger, men hold da op, hvor virkeligheden overgik alle forventningerne.

Det var en stor oplevelse at se haven med alle dens stier, opstillinger, vandspejl, planter, blomster, bygninger, krukkesammensætninger, farveafstemte bede, siddepladser, kenzofarver og ikke mindst alle hækkene, som er snorlige, og som danner rammerne om alle de forskellige rum i haven.






The sunken garden














Det victorianske drivhus

Der er mange Point de Vue´er i  haven


Violfrøstjerner - et must i enhver have











Smukke krukkeopstillinger ved hoveddøren med grønne planter med forskellige bladformer og farver.




Sti ved skovhaven






18 kommentarer:

  1. Ja, skønt ser det ud :-)

    SvarSlet
  2. Hej Susanne!
    Det er jo helt igennem fantastiske billeder du har taget, og virkelig mange gode kig, en stor fornøjelse at se dine billeder, altså lige en ekstra gang, så lækkert:-)))
    Hilsen Anette!

    SvarSlet
  3. Hej Susanne.Skønne billeder du viser fra Claus vidunderlige have.................og hyggeligt lige at hilse på dig.
    Har selv lige siddet og lagt billeder ind fra besøget...........svært at begrænse sig.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var hyggeligt at mødes - man føler jo næsten, men kender folk, fordi man har fulgt deres blogge i lang tid, så at få sat et ansigt på er spændende.

      Slet
  4. Hej Susanne
    Hyggeligt lige at få hilst på dig i går - og skønne billeder du har taget! :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  5. Hvor er i heldige, sikke en oplevelse, du bliver bedre og bedre med det kamera, flotte fotos.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en stor oplevelse, som var over al forventning!

      Slet
  6. Hej Susanne, hyggeligt at hilse på, og skøn have, selv i regnvejr.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var hyggeligt at møde jer, og jeg lagde næsten ikke mærke til regnvejret - var for opslugt af alle indtrykkene!

      Slet
  7. Dejlige billeder fra havemesterens have - man kan aldrig få nok af blog-reportager derfra, for alle viser noget forskelligt og alt ser fortryllende ud.

    SvarSlet
  8. Hej Susanne,
    Ja, hyggeligt at få hilst på dig i søndags. Min søster Jette og jeg var begge begejstrede for at se haven. Fik også taget mange billeder, så nu er det vist ved at være på tide, at jeg også får lavet et indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var hyggeligt at hilse på jer. Jeg glæder mig til dit indlæg.

      Slet
  9. Sikke dejlige billeder vidunderligt at se!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn og eventyrlig have med motiver overalt!

      Slet