tirsdag den 15. oktober 2013

Havefund fra genbrugsstationen!

På vores lokale genbrugsstation er et bytteskur, hvor man kan aflevere ting og sager, møbler, bøger mm., man ellers ville smide ud, når man rydder op. En rigtig god idé, synes jeg, og nu vil jeg vise jer nogle af mine bedste genbrugshavefund!

Krukke i sandsten (tror jeg)
Cementpotteskjuler (ca. 25 cm høj)

Kar i støbejern, som vi har tænkt os at bruge på en eller anden måde i det kommende orangeri.
 
Lanterne
 
Dejlig stor vandtæt zinkbalje
 

En slags potteskjuler på fod af jern
 
 


22 kommentarer:

  1. Hold da helt op, for nogle fine fund du har gjort ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når man er haveinteresseret kan man ikke forstå, at folk kan finde på at smide ting som disse ud!

      Slet
  2. Ja det er bare med at kunne se, om det kan bruges til noget. Jeg ville ikke kunne :)

    SvarSlet
  3. Hej Susanne.Er bare lidt misundelig.For det er da nogle skønne ting du har fået med hjem.
    Vi må slet ikke tage noget på vores genbrugsstation.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skam, og jeg kan ikke se begrundelsen for, at man ikke må!

      Slet
  4. Dejlige ting du der har fundet.
    potteskjuler på fod af jern spændende ting.
    Du har vel nok været heldig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, denne potteskjuler er lidt speciel - har aldrig set en magen til!

      Slet
  5. Det var da nogle helt fantastiske fine fund. Elsker genbrugsting i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er ligesom mere sjæl over gamle ting end over nye!

      Slet
  6. Sikke skønne ting :-) Jeg ville også ønske at vi måtte tage ting med hjem fra vores, for jeg elsker loppefund :-)

    SvarSlet
  7. Du har bare øjne og anlæg for den slags :)

    SvarSlet
  8. Uhhhh.... i Kolding må man sandelig ikke pille i noget som helst, lige før vi får "skæld ud" bare vi smider en sæk i containeren!!! Nå, så slemt er det måske ikke, men desværre har vi ikke samme muligheder for at finde genbrugsguld til haven. Så tillykke med dine skønne fund i en havevenlig kommune... :o)
    PS. I kan måske også hente kompost og muld??

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kan hente gratis kompost, men ikke muld! Ja, det er en rigtig god idé, og der bliver byttet en masse ting. Så sent som igår var der bl. a. et smukt gammelt skab og en yndig teaktræskommode med seks skuffer, som jeg faldt for, men jeg har desværre ikke plads til mere - det synes Thorben ihvertfald ikke! Vi lever jo i et overflodssamfund, hvor de fleste af os har rigeligt!

      Slet
  9. Nogle fantastisk skønne loppefund. Vi må desværre ikke tage ting på vores genbrugsstation. Det burde være muligt alle vegne, da det jo er en stor skam bare at smide sådanne skatte væk.

    SvarSlet
  10. Det er næsten guld, du har fundet der, når man elsker patinerede havesager, og tænk hvad man skulle give, hvis man skullel købe! Godt de havnede på Solbakken, så de kan pryde det spændende haveanlæg der er på vej :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig også heldig, og mange tak for de pæne ord!

      Slet
  11. Hold da op - sådan et bytteskur er vist guld værd på dine kanter. Sikke en masse dejlige ting du har fået med hjem. Bliver helt misundelig :-)
    Kh Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg føler mig også meget heldig! Jeg er især glad for støbejernskarret, og det var faktisk Thorben, som fandt det. Det er jo umuligt at finde andre steder.

      Slet
  12. Suk hos os må vi heller ikke tage fra det spændende skur med genbrug. Det skal Svalerne have, og det går vist til et eller andet godt formål. Hmm det ville også være et godt formål, hvis jeg kunne tage lidt med hjem.
    Det du kalder et kar og vil bruge i dit orangeri, er en håndvask - vi har sat vores op ved udendørsvandhanen.
    Heldig dig!

    SvarSlet