søndag den 9. december 2018

Decemberhaven

Solen skinnede nok så smukt i dag, så jeg måtte ud med kameraet. Haven er smuk nu i sine brune farver, men der er da også lidt farver ind imellem.



Grisetrug fra den gamle stald


Endnu et grisetrug, som er placeret i skyggehaven
 



E
Inden længe er det tid til at skære blåregnen tilbage til to knopper.

Den smukke mahonia har blomstret mindst en måned.

Vinterjasminen har allerede blomstret længe. 



Den duftende kejserbusk

Trods kulde of frost står disse to krukker stadig smukt.

 
 Til slut måtte jeg lige en tur rundt i skoven og ned til søen, og som I kan se er der endelig kommet vand i sø og rende, men vandstanden er stadig lav.



16 kommentarer:

  1. Så fine bilder av desemberhagen! Godt at dere har fått noe regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:) Ja, det er dejligt med regnvejr. Vores brønd løb tør for en måned siden, så nu håber vi bare på, at den hurtigt bliver fuld igen!

      Slet
  2. Hej Susanne
    Ja det er godt med lidt solskin, det får straks skønheden frem. Godt du kom ud i dag og fik taget billeder. Og endnu bedre at se at der endelig er kommet vand i søen igen. Lad os håbe der kommer mere i.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Ja, det er dejligt med noget sol, selvom vi også gerne vil have noget mere vand:) Jeg har ikke været ret aktiv på bloggen længe, så det var godt, at solen lokkede. Kh Susanne

      Slet
  3. Fine billeder med decembersol! jeg har fået nok af tunge dage med himlen i jordhøjde....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan godt blive lidt tungt med mørke, regn og tåge!

      Slet
  4. Man skal ikke kimse ad vinter - det ser dejligt ud og hvor er det godt med noget vand i søen og brønden.
    Det tredje billede af spejlbassinet med den brune indramning af bøgehækken er virkeligt smukt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det skal man ikke, og jeg kan faktisk godt lide vinteren, men jeg vil hellere have en masse sne end det vejr, vi har for tiden. Hejren tager sig godt ud nu, hvor den er helt rusten. Hvad med jeres?

      Slet
  5. hvor er haven også smuk på denne årstid.

    SvarSlet
  6. Hvor giver bøgehækkene dog meget til haven om vinteren. Der er smukt ved søen og langs renden, her ville jeg dagligt gå en tur, hvis jeg havde muligheden for det.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vigtigt med struktur i en have, og bøgehækkene danner en ramme om haven hele året, men om vinteren lægger man måske mere mærke til det. Jeg går tur så ofte jeg har mulighed for det:)

      Slet
  7. Dejlig vinterhave med struktur: Hække, buksbomkugler og pergola.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  8. Solen hjælper meget på denne årstid, for hvor er det ellers gråt og mørkt. Din have tager sig i hvert fald rigtig godt ud i det flotte vejr. Nu træder strukturen jo rigtig frem.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  9. Ja, det har du ret i:) Jeg glæder mig også dagligt over vores have. Hilsen Susanne

    SvarSlet